Nabór do VI edycji programu Akademia Menedżera Innowacji

W imieniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości informujemy o trwającym naborze do OSTATNIEJ VI edycji programu Akademia Menedżera Innowacji (https://www.parp.gov.pl/component/grants/grants/akademia-menadzera-innowacji). W programie mogą wziąć mikro, małe, średnie (dofinansowanie 80%) i duże przedsiębiorstwa (dofinansowanie 50%), które poprzez udział w szkoleniach oraz części doradczej usprawnią wewnętrzne procesy wdrażania zmian oraz zarządzania innowacjami w swoich organizacjach.

AMI składa się z części szkoleniowej – zakres merytoryczny szkoleń w programie AMI jest zbudowany wokół 6 głównych tematów wywodzących się  są ze Specyfikacji technicznej Komisji Europejskiej CEN/TS 16555 w zakresie zarządzania innowacjami. Wskazane obszary tematyczne poprowadzone są przez wybitne osobistości łączące doświadczenia akademickie i ogromną wiedzę praktyczną np.:

  1. dr Krzysztof Wojewodzic – multiprzedsiębiorca, założyciel odnoszących sukcesy firm, takich jak Lerni us, Funmedia ltd i Escola Ltd (zwycięzca konkursu Deloitte „Technology Fast 50 Central Europe”) których wartość opiewa na miliony złotych;
  2. prof. Krzysztof Klincewicz – profesor na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego który założył i zarządzał regionalnym biurem EIT Food na kraje nordyckie i Europę Środkowo Wschodnią;
  3. Beata Cichocka-Tylman – ponad 15 lat doświadczeń w zakresie rozwoju, wdrażania i finansowania innowacji, przez ponad 6 lat dyrektor w PwC odpowiedzialna za obszar Innowacji i B+R;
  4. Sergiusz Sawin – współzałożyciel oraz były wiceprezes The Heart. W ciągu ostatnich 18 lat prowadził kilkadziesiąt projektów doradczych z obszaru strategii i innowacyjności w Polsce, Europie Zachodniej, USA, na Bliskim Wschodzie i w Azji Południowo-Wschodniej.

Do części doradczej zaangażowano natomiast ponad 80 ekspertów, z których firmy będą mogły wybrać osobę, która w największym stopniu spełniać będzie ich oczekiwania. Osoby te wywodzą się z różnych branż i obszarów zawodowych, dla przykładu doradcami w programie są:

Marcin Bochenek – ekspert w dziedzinie komunikacji, mediów i nowych technologii. Autor i współautor opracowań i badań dotyczących transformacji i  edukacji cyfrowej, a także licznych artykułów prasowych. Tworzy i wdraża innowacyjne strategie. Obecnie w firmie Inseqr sp. z o.o. jest dyrektorem odpowiadającym za współpracę międzynarodową. W swojej karierze występował w rolach Doradcy Strategicznego Dyrektora oraz Dyrektora Działu Komunikacji i Marketingu Strategicznego NCBR. W latach 2010 – 2019 roku Dyrektor Projektów Strategicznych, Dyrektor Pionu Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego NASK.  W latach 2004-2009 w TVP. Członek Zarządu TVP (2006-2009) odpowiedzialny za proces cyfryzacji i rozwój technologiczny spółki. Współtwórca kanałów TVP Sport i TVP Historia, wprowadzał technologię HD do Telewizji Polskiej. W latach 1990 -1993 dziennikarz, szef działu ekonomicznego „Gazety Krakowskiej”.

Marcin Babiak – ekspert przywództwa, zarządzania oraz transformacji kulturowej i cyfrowej, trener-praktyk, mentor i konsultant. Pracował jako szef polskich oddziałów takich firm jak Apple, Dell czy Groupon oraz Prezes Komputronik Biznes. Na co dzień tworzy i realizuje programy doradcze i szkoleniowe dla firm. Pracuje jako konsultant, trener i mentor kadry menedżerskiej. Specjalizuje się w pracy z młodymi liderami, otwartymi na zmiany szefami firm oraz firmami w okresie transformacji. Doświadczony w pracy w złożonych, międzynarodowych, wielokulturowych i wielojęzycznych organizacjach.

Daniel Kulig – startup co-founder, Digital Innovation Director, Venture Partner, Business Consultant z ponad 20-letnim doświadczeniem międzynarodowym. Posiada ponad 15 lat doświadczenia w pracy w działach finansów korporacyjnych największych banków inwestycyjnych na Wall Street, firm telekomunikacyjnych i big pharma. Od 2012 roku jest aktywnie zaangażowany w pomoc młodym firmą technologicznym w ich globalnym rozwoju i skalowaniu. Wnosi bogactwo realnych doświadczeń z własnego życia i sprawdzony zestaw umiejętności networkingowych.

Witold Kowalski – mentor, konsultant, trener i CEO z trzydziestopięcioletnim doświadczeniem biznesowym. Wprowadził do Polski i zarządzał przez trzynaście lat Nike Poland, filią światowego lidera rynku sportowego. Założyciel polskiego oddziału i przez siedem lat dyrektor generalny Telepizza Poland, znanej hiszpańskiej sieci dostawy pizzy. Mentor w projektach innowacyjnych Komisji Europejskiej, Akademii Menadżera Innowacji PARP oraz Fundacji Liderek Biznesu. Holistyczny konsultant, który przez jedenaście lat prowadzenia własnej firmy WK Profit Consulting pomógł ponad dziewięćdziesięciu przedsiębiorstwom z kilkunastu sektorów i wielu krajów przyśpieszyć rozwój, wyjść z kłopotów oraz dostosować się do zmiennej sytuacji rynkowej.

Tomasz Jędraszczyk – przez wiele lat bezpośrednio odpowiedzialny za marketing kilku znanych powszechnie marek (np. Black Red White, T-Mobile.pl, heyah.pl i MTVmobile.) gdzie na komunikację marketingową wydał łącznie ponad 100 milionów złotych. Dzięki temu zna skuteczne procesy prowadzące od komunikacji do konwersji z podziałem na najważniejsze kanały ATL/BTL i online. Może doradzać w zakresie brandingu, komunikacji, potrzeb użytkownika (U/X), budowaniu zasięgu, analizie potencjału i digitalizacji usług/produktów w tzw. widokach 360 stopni. Może się pochwalić zarówno doświadczeniem z nowo powstającymi biznesami, start-upami, ale także z dużymi brandami.

Sergey Yatsunenko – CTO w firmie CRIDO, doktor fizyki, tytuł uzyskany w Instytucie Fizyki PAN w 2005 roku, radiofizyk – absolwent Narodowego Uniwersytetu w Dniepropietrowsku. Posiadacz certyfikatu IV stopnia Międzynarodowego Stowarzyszenia TRIZ (MA TRIZ) i certyfikatu III stopnia DFP Institute. Założyciel i ekspert merytoryczny Stowarzyszenia Przemysłowo-Naukowego TRIZ Polska. Członek zarządu Międzynarodowego Stowarzyszenia TRIZ. Członek komitetu merytorycznego MA TRIZ. Od 2010 roku wspiera polskie i zagraniczne firmy bezpośrednio tworząc i wdrażając innowacji na zamówienie dla przedsiębiorstw. Tworzy strategie innowacyjnego rozwoju i zarządzania własnością intelektualną dla małych, średnich i dużych firm.

Sławomir Olejnik – prezes zarządu Fundacji Polska Innowacyjna. Fundacja buduje sieć Polaków, Polonii i osób polskiego pochodzenia, zajmujących się nauką, innowacjami i biznesem. Obecnie Sławomir Olejnik pełni funkcję Dyrektora Zarządzającego ProtoLAB w Podkarpackim Centrum Innowacji oraz eksperta Business Centre Club ds. rozwoju współpracy nauki i biznesu. Pracował jako menedżer średniego i wyższego szczebla w firmach MŚP w branżach: biotechnologicznej, IT, rekrutacyjnej, sprzedaży i HoReCa. Trener biznesu i współtwórca firmy szkoleniowo-doradczej S&O Partners, w ramach której doradzał MŚP i startupom na wczesnym etapie rozwoju.

Załączniki do pobrania